آکادمی موسیقی

بدون موسیقی زندگی به صورت یک اشتباه عظیم در می آمد."نیچه"

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

موسیقی به عنوان یک آینده شغلی

موسیقی به عنوان یک آینده شغلی

ما گاها به والدینی که فرزندانشان علاقه زیادی به یادگیری دروس شان در مقطع دبیرستان و یا حتی دبستان ندارند پیشنهاد می‌دهیم که آنها را به سمت و سوی فعالیت‌های جدی هنری و آموزش جدی موسیقی سوق دهند، اما دلیل این امر چیست؟

ادامه مطلب...
۳۰ آبان ۹۷ ، ۱۱:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ronak sherafati

تعریف موسیقی

تعریف موسیقی:

می‌توان موسیقی را هنری دانست که امروزه با زندگی بشر پیوند خورده است و همواره آدمی را در جهت آرامش و نشاط همراهی سوق می‌دهد. مردمان همواره بدون درنظر گرفتن محدوده‌ی مکانی، موسیقی خاص خود را دارا می‌باشند و سینه به سینه آنرا به نسل های بعدی خود انتقال می‌دهند. از انواع و اقسام موسیقی‌ها می‌توان به موسیقی مردم ژاپن، چین، هندوستان، آفریقا، اعراب، بومیان استرالیا، اروپاییان و … اشاره کرد. 

ادامه مطلب...
۳۰ آبان ۹۷ ، ۱۱:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ronak sherafati

موسیقی سنتی


موسیقی سنتی
موسیقی سنتی
موسیقی ایرانی و موسیقی سنتی هردو به مفهوم موسیقی اصیل شامل نغمات و ملودی های ایرانی می شوند که عموماً با سازهای ایرانی شامل: تار، سه تار، کمانچه، سنتور، تمبک، قیچک، نی و … نواخته می شوند.البته موسیقی سنتی را می توان با سازهای دیگر نقاط جهان هم اجرا کرد. این موسیقی را اصطلاحاً موسیقی دستگاهی نیز می‌نامند.
ادامه مطلب...
۲۳ آبان ۹۷ ، ۱۲:۳۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ronak sherafati

موسیقی ایرانی


موسیقی ایرانی:

در نیم قرن اخیر، چهار مضراب، بسط و گسترش قابل توجهی پیدا کرده است.  آثار استاد ابوالحسن صبا از اشکال نوین این فرم در موسیقی می‌باشد. درایام گذشته، چهارمضراب پیرامون قالب کوچک ریتمیکی گسترش می یافت و حرکت ملودی ها نیز بصورت محدود و قرینه بود، اما امروزه و در شیوه های نوین، ملودی نقش بیشتری پیدا کرده است و فرهنگ و سنت و آیین های هزاران سال این سرزمین سبب گسترش آن شده است. موسیقی این سرزمین سرشار از مفاهیم فرهنگی و معنوی است.

ادامه مطلب...
۲۳ آبان ۹۷ ، ۱۲:۳۰ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ronak sherafati